På Flyghjälps hemsida går att läsa att tjänsten, som hjälper resenärer att få ersättning av flygbolag för försenade och inställda flyg, inte tar betalt om kunden inte får någon ersättning.
Döm då av Flodakvinnans förvåning när hon ett år efter att hon och hennes ressällskap anmält ett ärende till Flyghjälp får en faktura på 2 800 kronor. Trots att hon ännu inte fått någon ersättning.
Strulig process
I sin anmälan av Flyghjälpen till Allmänna Reklamationsnämnden berättar kvinnan att hela processen varit strulig, att hon och sällskapet fått ett flertal identiska mejl med önskan om fler uppgifter trots att hon fyllt i allt rätt. Mejlen fortsatte komma och ärendet låg kvar som inkomplett.
Drygt ett år senare skickar Flyghjälpen en faktura på 2 800 kronor för arvode för att de drivit processen, men kvinnan bestrider fakturan och anser att hon inte ska betala då hon inte fått någon ersättning.
LÄS MER:Guide: Saker att göra när det regnar i Lerum
LÄS MER:Flygparkering kopplas till villainbrott: ”Ingen slump”